Inline korčuľovanie: 5 dôvodov začať

inline korčuľovanieInline korčuľovanie je jednou z možností pre aktívny pohyb na čerstvom vzduchu. Vo všeobecnosti je to aeróbna aktivita, ktorá prispieva k energetickému výdaju, pričom nemusíte vynakladať veľké úsilie pri pohybe. Takýto druh športu by mal byť pravidelnou súčasťou vášho života a to nielen vtedy, ak sa chcete zbaviť nadbytočných kíl. Aké sú však jeho výhody v porovnaní s ostatnými aeróbnymi aktivitami ako beh a cyklistika ? Prečo by ste sa mali rozhodnúť pre inline korčuľovanie ?

  1. Spaľujete kalórie efektívne. Pri korčuľovaní na kolieskových korčuliach efektívne spaľujete kalórie. Pri 30 minútovom tréningu spálite až 285 kalórii. Je to vo všeobecnosti o niečo menej ako pri behu alebo cyklistike, ale táto hodnota aj pri iných športoch závisí najmä od toho, ako je tréning intenzívny. Ak chcete spáliť viac kalórii snažte sa o to, aby vaše nohy boli stále v zábere. Udržujte vašu tepovú frekvenciu pod 140 úderov za minútu, kedy spaľujete tuk najefektívnejšie.
  2. Výborný aeróbny tréning.  Inline korčuľovanie je výborným kardiovaskulárnym tréningom. Beh je síce o niečo viac účinnejší, avšak cyklistika je až za korčuľovaním. Vyplýva to z toho, že pri behu sa nedokážete iba “viezť”, pri cyklistike však viete znížiť intenzitu veľmi ľahko. Korčuľovanie je uprostred. Ak však pri ňom nechcete tréning oklamať, zvoľte si trasu, ktorá vedie mierne do kopca. Vaše nohy tak budú stále v permanencii. Ďalšou možnosť je intervalový tréning – striedajte úseky agresívneho, rýchleho korčuľovania s pasážami na vydýchanie, kedy ste však stále v pohybe.
  3. Posilnenie svalov. Na rozdiel od behu a hlavne cyklistiky, inline korčuľovanie je zároveň a výborným anaeróbnym športom, ktorý posilňuje vaše svaly. Prirodzený pohyb zo strany na stranu zabezpečuje zosilnenie sedacích svalov a predných stehien, na rozdiel od behu a cyklistiky. Navyše oproti cyklistike, korčuliari zvýšia svalovú hmotu aj na zadnej strane stehien. Pohyb rúk zároveň posilní aj hornú časť vášho tela. Viac svalovej hmoty prispieva k zvýšeniu vášho metabolizmu.
  4. Rovnováha.  Inline korčuľovanie zlepšuje vašu rovnováhu a koordináciu pohybov. Pri zmene ťažiskovej nohy sa snažte na nej udržať 2-4 sekundy dlhšie pre zlepšenie vašej rovnováhy.
  5. Ochrana kĺbov. Vaše kĺby a kosti oveľa menej trpia ako pri behu. Podľa štúdie University of Massachusetts, inline korčuľovanie o 50% menej zaťažuje kĺby v porovnaní s behom. Ak teda máte problém s kolenami, radšej si zvoľte korčuľovanie ako beh.

Hľadáte kolieskové korčule?

Pre nesporné výhody inline korčuľovania si tento šport ako doplnkový vybrali aj mnohí športovci z ostatných odvetví. Inline korčuľovanie je výborným športom pre hokejistov v letnom období. Rovnako má svoje výhody aj pre bežcov na lyžiach alebo biatlonistov. Mimo súťažného obdobia si udržia vytrvalosť a zároveň svalovú hmotu na tých partiách tela, ktoré pri svojom hlavnom športe využívajú najviac.

POST REPLY

four + 9 =