Cvičenie v tehotenstve: Joga pre tehotné

cvičenie v tehotenstve

Aj vy ste počas tehotenstva zistili, že vás začínajú pobolievať aj také časti vášho tela, o ktorých ste predtým vôbec ani netušili ? Zvláštne pocity a bolesti sa objavili bez varovania a zrazu neviete nájsť pre vaše telo pohodlnú polohu?

Existuje však 5 pozícií pre budúce mamičky, ktoré zmierňujú bolesti počas tehotenstva a zároveň precvičia a ponaťahujú telo tak, aby sa v ňom našlo dostatok priestoru pre rastúce bábätko.

A ešte niečo navyše. Veľa z týchto pozícií zároveň pomáha spoľahlivo zvládať bolesť a nepríjemné pocity počas fyzickej aktivity.

Cvičenie v tehotenstve: Ako začať ?

Sadnite si do tureckého sedu, podobne ako na hornom obrázku, a pomaly otáčajte hlavou 3x doprava a potom 3x doľava.

Možno budete chcieť toto úvodné cvičenie uponáhlať, avšak nerobte to. Podľa vlastnej skúsenosti viem, že iba málo vecí pomôže zmierniť tlak počas tehotenstva ako pomalé a hlboké otáčanie hlavou.

Cítite sa už lepšie, všakže? Teraz môžeme prejsť na vaše cvičenie pre tehotné:

1. Rozšírený bočný uhol

cviky pre tehotné

Počas tehotenstva sa cítime veľmi pomalé, to však neznamená, že nemôžete nájsť ďalšie zdroje, z ktorých načerpať potrebnú energiu.

Medzi účinné cvičenie v tehotenstve patrí táto póza, ktorá vám pomôže ponaťahovať celé telo. Vyžaduje si najmä silné nohy. Je pre vás ideálne najmä, ak máte sedavé zamestnanie.

Tým, že vystriete svoju ruku ponad hlavu, celá strana vášho tela pracuje – od prstov na rukách až po zadnú stranu vašich stehien.

Nezabudnite počas tehotenstva držať druhú ruku, ohnutú v lakti, opretú o vaše stehno.

2. Trojuholník

cvičenie v tehotenstve

V tehotenstve musíte myslieť na množstvo vecí – od pravidelného prísunu vitamínov, až po zabezpečenie všetkých vecí pre vaše dieťa. Nezabúdajte však aj na vaše duševné zdravie! Aj keď počas tehotenstva pociťujete najmä radosť, táto sa však častokrát mieša aj so stavmi úzkosti a napätia.

Pre znovuzískanie vašej rovnováhy, vyskúšajte túto trojuholníkovú pózu. V tejto polohe pracuje celé vaše telo, ale najmä vaše nohy, natiahne sa opäť celá strana vášho tela. Nová energia naplní vaše boky i vaše prepadajúce sa ramená.

3. Bočný strečing v sede

cviky pre tehotné

Približne v 30. týždni si pri pohľade na vaše telo začnete s hrôzou predstavovať, kde sa asi tak zmestí tých ďalších 10 týždňov jeho rastu.

Táto pozícia dokáže uvoľniť priestor na bočnej strane vášho trupu a v panvovej oblasti.

Čím sa vaše bruško zväčšuje, tým je potrebnejšie uvoľniť čo najviac priestoru vo vašom trupe.

4. Mačací chrbát

cvičenie v tehotenstve

Väčšina žien začne počas tehotenstva od určitého času pociťovať bolesti chrbta. Hlavne v týchto momentoch je cvičenie v tehotenstve veľmi potrebné.

Na uvoľnenie bolesti opatrne striedajte polohu s ohnutým mačacím chrbátom a sklonenou hlavou, s polohou s prehnutým chrbátom a zaklonenou hlavou. Vaša chrbtica sa zahreje a svaly pretiahnu.

V tejto polohe zároveň odľahčíte vašu chrbticu od váhy dieťaťa a vám sa aspoň na čas uľaví.

5. Detská pozícia

cviky pre tehotné

Pokiaľ ste už niekedy cvičili jogu, určite ste si obľúbili túto pozíciu. Predstavuje totiž krátku prestávku od ostatných namáhavejších cvičení.

Váš bežný deň v tehotenstve sa časom zmení na náročnú prácu a preto je dôležité nájsť si čas na oddych a načerpanie nových síl.

V tejto pozícií sa sústreďte na uvoľnenie svalov vašej tváre a hlboké dýchanie.

S narastajúcim bruškom rozširujte vaše kolená od seba, aby ste mali dostatok miesta. Z rovnakého dôvodu sa nesnažte sedieť si na vašich nohách, ale držte zadok radšej vyššie. Čelo si pohodlne oprite o podložku.

Rady cvičíte, alebo ste cvičili počas tehotenstva? Aké podobné cviky boli pre vás účinné? 

POST REPLY

4 − 1 =