Ako schudnúť za týždeň?

ako schudnúť za týždeň?

Poznáte ten pocit. Za týždeň máte ísť na svadbu a vy ste zrazu zistili, že sa nejako neviete zmestiť do vašich šiat. Sú vám všade pritesné a vy sa v nich proste necítite pohodlne. Čas sa kráti a vy musíte vyriešiť váš problém, čo si obliecť.

Môžete ísť do obchodu a kúpiť si nové šaty alebo kostým, ale táto možnosť sa vám nepozdáva. Veď to rieši váš problém iba dočasne. A čo bude o mesiac, o pol roka alebo neskôr? Budete kupovať stále nové šaty len preto, že stále priberáte? To predsa nepripadá v úvahu! Do šiat z vášho šatníka sa musíte zmestiť stoj čo stoj!

Ako to však dokázať za tak krátky čas? Ako schudnúť za týždeň?

Aké máte možnosti?

Pokiaľ potrebujete schudnúť zopár kíl rýchlo, váš problém je riešiteľný a ak budete pokračovať v čítaní, zistíte ako na to. Ak však je váš problém zásadný a vy potrebujete schudnúť 5 a viac kíl, váš problém sa dá vyriešiť v tak krátkom čase iba kúpou nových šiat.

Pre tie z vás, ktoré spadajú do prvej skupiny máme 2 nasledujúce riešenia, z ktorých si môžete vybrať také, ktoré vám viac vyhovuje:

dve možnosti na výber

Nemáte čas na experimenty a chcete rýchle a overené riešenie.

V tomto prípade siahnite po špeciálnej 5-ňovej proteínovej expresnej diéte a o vyriešenie vášho problému máte postarané. Samozrejme, iba ak budete diétu dôsledne dodržiavať počas piatich dní jej trvania.

Počas tejto diéty stačí konzumovať 4x za deň instatné proteínové jedlá, ktoré dostanete poštou po objednaní balíčka. Nemusíte sa o nič starať ani vypočítavať kalórie jednotlivých jedál. Stačí iba zjesť, čo máte v balíčku na daný deň.

Pri tejto diéte znížite svoj kalorický príjem na 850 kcal za deň. Je založená na nízkom príjme sacharidov v strave a je bohatá na bielkoviny a všetky ostatné základné živiny.

Pre viac informácií o 5-dňovej proteínovej expresnej diéte kliknite na tento odkaz.

Máte čas na pripravovanie si vlastného jedla a cvičenie 4-krát do týždňa.

Rýchlo schudnúť sa dá viacerými spôsobmi. Ťažšou úlohou je však rýchlo schudnúť a zároveň následne nepribrať stratené kilá naspäť. Nikto taktiež nechce chudnúť tak, aby hladoval. Ako to však dosiahnuť?

Rýchle schudnutie si bude vyžadovať dodržiavanie nasledujúceho plánu:

  • Znížte váš apetít. Dosiahnete to znížením zastúpenia sacharidov a škrobu vo vašej strave. V nasledujúcich odstavcoch si povieme bližšie, ako to dosiahnuť. 
  • Konzumujte veľa, ale iba správnych potravín. Nemusíte hladovať, aby ste za týždeň schudli. Ba priam naopak, môžete jesť dosýtosti, ale iba určité druhy potravín. Čítajte ďalej a dozviete sa, ktoré to sú (nemusíte sa obávať nie je to iba zelenina).
  • Cvičte 4-krát do týždňa. Aj keď to nie je nevyhnutné pre rýchle zníženie vašej hmotnosti, cvičením zvýšite váš energetický výdaj a kilá pôjdu dole rýchlejšie. Aké cviky sú však najvhodnejšie?

Ak ste si zvolili túto možnosť, pokračujte v čítaní ďalej.

pokračujte v čítaní

Znížte váš apetít

Najdôležitejšie je odstrániť z vášho jedálničku jedlá, ktoré obsahujú sacharidy a škroby. Ich konzumácia stimuluje vo vašom tele vylučovanie inzulínu, čo je hlavný hormón vášho tela pôsobiaci na ukladanie tuku.

Keď je hladina inzulínu v tele nízka, vaše telo namiesto získavania energie zo sacharidov z krvného obehu, spaľuje pre získanie energie tuky uložené vo vašom tele.

Po znížení hladiny inzulínu zároveň dochádza k odlivu sodíka z vašich obličiek, čo má za následok odstránenie pocitu nafúknutosti a nepotrebnej vody z vášho tela.

Nie je neobvyklé, ak dokážete takto schudnúť až 5 kg v prvom týždni. Znížená hmotnosť je kombináciou nižších tukových zásob a stratenej vody z vášho tela.

Keď vylúčite sacharidy a škroby z vášho jedálnička, nebudete mať pocit hladu tak často, keďže hladina inzulínu v krvnom obehu nebude prudko rásť a klesať, ako tomu bolo predtým.

Konzumujte bielkoviny, tuky a vlákninu

Jesť pritom môžete dosýtosti jedlá bohaté na bielkoviny, tuky a vlákninu zastúpenú v zelenine s nízkym obsahom sacharidov.

Konzumáciou dostatočného množstva bielkovín sa váš metabolizmus zvýši o 80-100 kalórií za deň. Zároveň nemáte pocit veľkého hladu v porovnaní so stravou bohatou na sacharidy.

nízkosacharidová diéta

Čo teda jesť a čomu sa vyhnúť?

 Z jedálnička vylúčte:

  • chlieb, pečivo a múku
  • ryžu, zemiaky, cestoviny
  • sladené nápoje
  • alkoholické nápoje
  • sladkosti, koláče, čokolády, zákusky
  • cukor

Do jedálnička zaraďte:

  • všetky druhy mäsa (vrátane tučných)
  • ryby a huby
  • maslo (nie margarín), živočíšne tuky, olivový olej, smotanu
  • tučné biele jogurty s nízkym zastúpením sacharidov (najlepšie grécke)
  • všetky druhy orechov
  • plnotučné mlieko a vajcia
  • nízkosacharidovú zeleninu (brokolica, špenát, karfiol, kaupsta, uhorka, celer, …)

Cvičte 4-krát do týždňa

cvičenie je zábava

Cvičením si zvýšite váš energetický výdaj a vy budete chudnúť rýchlejšie. Zároveň sa zvýši váš metabolizmus, ktorý vydrží na takejto úrovni aj dlho po tréningu. Vy tak chudnete, aj keď ste už docvičili.

Cvičenie však nie je nevyhnutné, ale je to odporúčaná aktivita.

Pred cvičením sa vždy rozcvičte. Do svojich cvikov zaraďte silový tréning i intervalový tréning. Najlepším silovým cvikom na chudnutie sme sa venovali v tomto článku.

Môžete cvičiť aj intervalovým spôsobom, ktorý je veľmi úspešný pri odbúravaní prebytočných tukov z vášho tela. Viac o tom, ako cvičiť intervalovým spôsobom sa dočítate na tomto mieste.

Ďalšie tipy pre rýchle chudnutie

Okrem horeuvedeného spôsobu stravovania a cvičenia sa snažte dodržiavať aj nasledujúce zásady:

  • Pite vodu v dostatočnej miere. Ak 30 minút pred jedlom vypijete 0,5 litra vody, počas nasledujúceho jedla skonzumujte približne o 44% menej kalórií. Viac o pitnom režime počas chudnutia sa dozviete v tomto článku.
  • Pite kávu a čaj. V káve a čaji sa nemusíte obmedzovať, keďže oba nápoje prispievajú k zrýchľovaniu vášho metabolizmu a vy tak spálite viac kalórií.
  • Raňajkujte vajíčka. Podľa vedeckej štúdie sa cítia ľudia raňajkujúci vajíčka nasýtení ešte po 36 hodinách. Počas diéty zároveň schudnú až o 65% viac ako ostatní.
  • Jedzte viskóznu vlákninu. Pokiaľ do vašej stravy zaradíte doplnky stravy obsahujúce viskóznu vlákninu, napríklad glukomanán, môžete schudnúť rýchlejšie, najmä na vašom bruchu.
  • Jedzte na menších tanieroch. Je dokázané, že ľudia, čo jedia na menších tanieroch skonzumujú počas jedla menej kalórií. Zvláštne, ale funguje to.
  • Doprajte si dostatočný spánok. Nedostatočný spánok je jedným z najväčších rizikových faktorov zabraňujúcich znižovaniu hmotnosti. Snažte sa spať každý deň aspoň po dobu 7 hodín.

3 komentáre

POST REPLY

3 × five =