7 dôvodov prečo používať cvičebné karty

 cvičebné karty

Odhodlanie častokrát nestačí.

Aj keď máte chuť sa hýbať, nemusí to pre dosiahnutie úspechu nakoniec stačiť. Veľmi často po počiatočnej eufórii a odhodlaní prichádza fáza, kedy potrebujete určitý stimul, aby ste vydržali.

Vaša motivácia často klesá, ak napríklad fitness centrum je príliš ďaleko od vás alebo si jednoducho neviete nájsť čas na cvičenie.

Nezriedka sa stáva, že si život komplikujeme zložitými riešeniami, aj keď by sme situáciu vedeli vyriešiť jednoducho.

Ak chcete cvičiť a hľadáte rezervoár plný cvikov, na ktoré nepotrebujete takmer žiadne pomôcky, vyskúšajte cvičiť podľa cvičebných kariet.

1. Môžete cvičiť kedykoľvek a kdekoľvekmisky váh

V dnešnej dobe sa všetko deje akosi prirýchlo. Nikdy nemáme času nazvyš a najmenej ho máme práve pre seba. Nájsť si čas na pravidelné cvičenie je niekedy skutočne náročná úloha. 

S cvičebnými kartami si však môžete v tomto neustálom boji trochu nakloniť pravdepodobnosť úspechu na svoju stranu.

Úspech je meraný úspešnosťou pri zmene životného štýlu. A to nie je len subjektívny pocit. Skúste sa postaviť pred zrkadlo a odfoťte si svoju postavu. Po dlhšom čase cvičenia sa znovu postavte pred zrkadlo a zopakujte to. Ak medzi týmito dvoma fotkami je badateľný rozdiel, potom vaša snaha bola úspešná.

Výsledok sa dá vyjadriť aj vo forme úbytku hmotnosti. Tento údaj však nemusí byť vždy smerodajný. Prečo? Pri poctivom trénovaní z tela odstránite množstvo tuku, ten je však nahradený svalmi. Zmena na váhe nemusí byť výrazná, avšak stavba vášho tela bude oveľa zdravšia.

Na čom však tento úspech závisí? Do značnej miery je výsledkom toho, ako často ste sa donútili k cvičeniu, respektíve ako často ste nesplnili svoje pôvodné predsavzatia. Čím častejšie ste schopní nevynechať váš tréning, tým bližšie sa dostanete k vytúženým výsledkom.

Môžete to dosiahnuť viacerými spôsobmi. Závisí to najmä od vašej pevnej vôle, ale aj od faktorov, ktoré nemôžete ovplyvniť. Únava, starostlivosť o domácnosť alebo deti, problémy v práci – to všetko vám môže skomplikovať dosiahnutie vášho cieľa.

Ak však existuje niečo, čím si môžete misky váh úspechu nakloniť na svoju stranu – mali by ste to využiť!

Hlavne z tohoto dôvodu sú cvičebné karty užitočné. Skracujú čas, ktorý by ste potrebovali na presun do fitness centra na minimum. Cvičiť môžete kedykoľvek a kdekoľvek. Vždy je lepšie si zacvičiť aspoň krátko, ako vôbec. Ak vám na cvičenie zostáva iba 10 minút večer, využite to.

Cvičebné karty si môžete rozložiť i na koberec a odcvičiť si tie cviky, ktoré ste si vybrali.

 

2. Nepotrebujete chodiť do fitness centra

odmietnutie

Spočítali ste si niekedy čas, ktorý strávite cestou do fitness centra a späť? Ak cestujete hromadnou dopravou tak sú to hodiny mesačne. Aj keď cestujete autom, strávite presunom nemalý čas. Ak budete cvičiť doma, tento ušetrený čas viete využiť iným spôsobom. Môžete sa viac venovať deťom, alebo iným záľubám a koníčkom.

Poviete si áno, ale doma nemám také zariadenia ako fitness centre. Po pravde, ak nie ste skutočne vrcholovým športovcom pripravujúcim sa na súťaž, tieto stroje ani nepotrebujete. Takmer všetko, čo máte vo fitness centre viete nahradiť cvičením doma.

Najlepší tréning je taký, ktorý je funkčný. Precvičuje svaly vášho tela takým spôsobom, ako ich skutočne využívate i v reálnych situáciách.

Napríklad oveľa prirodzenejším spôsobom, ako cvičiť svaly predných stehien sú namiesto predkopávania na stroji klasické drepy. Stroj totiž izoluje svaly v ostatných častiach vášho tela a zaťažuje iba svaly predných stehien. Tento pohyb je však neprirodzený. Pri každom pohybe ľudského tela totiž sekundárne zaťažujeme i iné svaly ako tie primárne pôsobiace silou. Často je v permanencii i chrbát, ktorý pri predkopávaní na stroji nevyužívate. Výsledkom nesprávneho cvičenia na strojoch sú potom často zranenia.

Cvičenie s váhou vlastného tela je oveľa prirodzenejšou alternatívou k cvičeniu vo fitness centre. Cvičebné karty vám dokážu nahradiť všetky stroje, ktoré tam nájdete.

A navyše ak cvičíte doma, nemusíte svoje telo vystavovať pohľadom, ktoré pre vás nemusia byť vždy príjemné. Však viete, ako to myslím.

 

3. Nepotrebujete osobného trénera

osobný tréner

Popravde nikdy som nenašla ten správny dôvod, prečo cvičiť s osobným trénerom.

Chápem jeho úlohu pri vrcholových športovcoch, ktorí sa dlhodobo pripravujú na súťaž. Prečo však cvičiť s trénerom i cviky, ktorých cieľom je dostať do formy a udržať v kondícii cvičiaceho na rekreačnej úrovni?

Možno budete namietať, že keď začínate cvičiť tak sa najskôr potrebujete naučiť tú správnu techniku. A možno že iba osobný tréner vidí chyby, ktoré si pri cvičení neuvedomujete.

Neviem, som toho názoru, že nepotrebujete byť raketovým inžinierom, aby ste sa to naučili. Všetko sa dá odpozorovať na nespočetných videách skutočných odborníkov na fitness na internete, alebo často stačí, si iba vybrať cvičebné karty, pozrieť ilustráciu cviku a prečítať si popis ako správne hýbať svojim telom na druhej strane.

Neušetríte takto iba stovky eur za trénera a fitness centrum, ušetríte i množstvo času, ktorý môžete stráviť iným spôsobom.

Samozrejme, že na túto tému bude množstvo iných názorov, ak však netrénujete na olympiádu, je lepšie vždy začať s cvičebnými kartami ako s osobným trénerom.

 cviky na brucho

 

4. Ľahšie si zvyknete na pravidelnosť

cvičebné kartičkyNajväčšou výhodou cvičebných kariet je to, že sa veľmi jednoducho používajú.

Čas medzi tým, ako sa rozhodnete cvičiť a časom kedy skutočne začnete cvičiť, je iba pár minút. Prezlečiete sa do svojho cvičebného úboru (alebo pri jednoduchších cvičebných plánoch nemusíte ani to), vyberiete si svoje karty a cvičíte.

Každý fitness odborník vám potvrdí, že úspech od neúspechu neoddeľuje to ako intenzívne cvičíte, ale to ako pravidelne to dokážete.

Ak máte málo času platí, že i krátky tréning je lepší ako žiadny.

Cvičebné karty vám pomôžu cvičiť toľko, koľko máte na cvičenie času. Ak teda nestíhate zacvičte si aspoň krátky tréning na ráno. Ak však máte času dosť cvičte podľa vášho plánu. Hlavne však žiaden tréning nevynechávajte.

Tým, že sú cvičebné karty prenosné, môžete cvičiť všade – doma, v práci, na hoteli, v parku … možnosti sú neobmedzené. Oveľa ľahšie si tak zvyknete na pravidelnosť vo vašom tréningu.

Už len ťažko budete hľadať dôvody, prečo dnes tréning vynechať. Žiaden neobstojí!

 

5. Nikdy sa nenudíte

cvičenie bez nudy

Stáva sa vám, že po čase vaša motivácia klesá len preto, že cvičíte dookola stále rovnaké cviky? Tréning s cvičebnými kartami nič podobné nepozná!

Balíček kariet obsahuje dostatočne široké spektrum cvikov na takmer každú partiu vášho tela. Ak sa teda začínate pri svojich cvikoch nudiť, jednoducho si namixujte inú zostavu. Kombinácie cvikov sú takmer nekonečné.

Každá karta na svojej zadnej strane obsahuje nielen popis správneho vykonávania cviku, ale i svalové partie, ktoré pri ňom zaťažujete. Viete si tak jednoducho vybrať iné cviky na danú časť tela, ktorú chcete precvičovať.

Ak sa však už pri cvičení naozaj šialene nudíte, vyskúšajte výber naslepo. Položte si všetky karty vedľa seba vždy pred tréningom a vyberte si náhodne (naslepo) 5-8 kariet podľa toho, ako dlho plánujete cvičiť. Takto si zabezpečíte, že váš tréning bude pestrý a zakaždým iný!

6. Vytvorte si svoj vlastný cvičebný plán

cvičebné karty

Niekomu vyhovuje viac, keď pri každom tréningu precvičí celé svoje telo v intenzívnom tréningu. Niekto však radšej v určité dni cvičí iba niektoré partie.

Ak patríte do prvej alebo do druhej skupiny alebo dokonca máte na cvičenie nejaký iný systém – cvičebné karty vám pomôžu zostaviť si svoj osobný plán.

Každá karta a teda každý cvik má svoje jedinečné číslo. Zostavte si na papieri svoj vlastný cvičebný plán pod číslami jednotlivých kariet a v poradí, ako chcete jednotlivé cviky cvičiť. K číslu karty si zároveň môžete napísať i počet opakovaní jednotlivého cviku alebo čas, po ktorý ho budete cvičiť.

7. Máte ich vždy po ruke

cvičebné karty

Cvičebné karty môžete stále nosiť so sebou, lebo nikdy neviete kedy ich budete potrebovať. Rýchlo zacvičiť si môžete i na návšteve rodičov, v práci alebo na služobnej ceste.

Ich veľkosť je podobná ako mobil a dokonca menšia ako peňaženka takže v kabelke vám nezaberú veľa miesta.

Je oveľa praktickejšie vybrať cviky z kariet, ktoré máte po ruke, ako prehľadávať fitness aplikácie vo vašom mobile alebo na internete.

Ak chcete cvičiť, nemusíte sa obmedzovať na cvičenie pri televízore alebo DVD prehrávači. Odpojte sa a jednoducho cvičte!

Cvičebné karty: Ako dodržať stanovené časy jednotlivých cvikov?

Repeat TimerKu kartám Cviky na doma s vlastnou váhou sú priložené cvičebné plány zamerané na vysokointenzívny tréning.

Striedajú sa v ňom úseky, počas ktorých cvičíte vo vysokom tempe po dobu 40-50 sekúnd s kratšími časmi na vydýchanie (zvyčajne 10 sekúnd).

Ako však najlepšie zistiť, že cvičíte daný čas a je treba prejsť do oddychovej fázy?

Na tento účel využívame aplikáciu Repeat Timer, ktorú pre iOS nájdete v iTunes na tomto odkaze. Jej základná verzia je bezplatná a bohato postačuje pre meranie cvičebných úsekov a následného času na vydýchanie.

V aplikácii si nastavíte v prvom okne čas cvičenia jednotlivých cvikov, v poli “Interval timer” dobu oddychu a počet jednotlivých cvikov.

Po stlačení tlačidla “Start” sa začne odpočítavať čas cviku a jeho koniec je signalizovaný zvukovým tónom. Ihneď sa začne odpočítavať čas oddychu (v poli “Interval timer”). Jeho koniec je opäť zvukovo signalizovaný iným tónom.

Viete sa tak i bez toho, aby ste sa pozerali na displej mobilného telefónu orientovať medzi jednotlivými cvikmi. Po zaznení jedného tónu cvik ukončíte a po zaznení druhého prejdete na ďalší cvik.

POST REPLY

15 + 19 =